Header Ads


25 Days Meal Plan

Haha ha ha hai Good Morning. So post kali ni, aku rasa malas lah nak cerita pasal awek ke, kisah cinta ke, pergi mampus semua tu. Sebab apa pergi mampus? Sebab bila bermain dengan hati ni, dari sayang jadi benci. Dari benci jadi 'ah pergi mampus lah kau'. Kan? Tak elok kalau fikirkan selalu. Dosa tu.
Aku nak cerita pasal Meal Plan aku untuk 25 hari yang mendatang.

Alhamdulillah, sekarang dah masuk Day 3 Week 1. Makanan yang aku ambil pun berkhasiat dan seimbang. Badan pun dah rasa ringan. Baju saiz M pun dah boleh muat balik. Kihkih

Ceritanya, sebelum aku start Meal Plan ni, aku dah start keep fit dua minggu yang lalu. Balik je kerja, terus aku tukar tukar baju, pergi joging. Lokasi joging tu rahsia lah. Takut ada yang mencari kang. Kahkah

Alhamdulillah jugak, sejak tukar kerja baru ni, kepala tak stress. Balik awal. Balik pun masih ada matahari atas kepala. Rasa macam heaven. Yelah selama aku bekerja 2 tahun tak pernah rasa nikmat balik waktu siang. Biasanya balik balik terus rasa sejuk je. Bulan mencanak atas kepala.

Dan juga, masih terlalu awal untuk berasa bangga dengan kejayaan hari ni. Relax. Cool. Jangan bangga sangat takut nanti lupa diri. Berat pun aku tak timbang lagi. Tunggu habis 25 days meal plan baru aku timbang. Kemungkinan ikut kalendar meal aku tamat 6 November.

Untuk meal plan ni pulak, aku spend banyak. Everyday dalam RM50++. Mahal kan? Mahal beb. Takpe, aku cuma nak try je. Kalau menjadi, apa salahnya repeat lagi. Demi kesihatan diri sendiri jugak. Kang dah sado balik ramai la awek datang. Kahkah.

And this week jugak, aku masih belum buat any exercise. Selain futsal dan joging,aku perlu buat exercise lain seperti angkat berat ke, angkat diri ke, membawa diri tu dah selalu buat. (Usah dikenang benda yang lepas).

Buat apa nak sedih sedih, murung, takda mood smua tu? Rosakkan diri dan prestasi kerja je, ye dak?

Tipu lah aku tak sedih, sedih tapi aku dah lega sebab aku dah lepaskan semuanya.

Kalau korang berminat, bolehlah usha ezdiet.com.my ok!

Adios.

P/S: Manipulasikan tenaga negatif ni menjadi tenaga positif untuk gerak ke depan. Benda benda gini dah selalu memotivasikan aku. Aku ni Raja, bukan madu. Pui.

No comments

Powered by Blogger.