Header Ads


Facebook Kanak-Kanak

Ehem.

Dulu zaman myspace dulu,gua tengok tak ramai budak-budak main myspace.Sebab masa tu ekonomi dunia gawat.Tiada zaman P1 unifi broadband murah-murah.Sekarang,zaman broadband murah-murah,budak kecik pun pandai cucuk pendrive kat lubang USB.Gua dulu pandai la jugak sebab bapak gua beli komputer gedabak size XXL untuk family.Tak silap masa tu harga RM3k kot.

Tapi masalahnya time tu gua takde internet,internet pun masa tu cucuk cable kat lubang wayar talipon.Berbunyi tenet tenet tenet.Mungkin sebab tu dipanggil internet.Sebab bunyi tenettenet.

Zaman sekarang kedai mamak dah ada Unifi,canggih.Kerajaan pun bagi ansuran netbook kat budak-budak.So semua dah pandai main facebook.Tapi antara facebook budak-budak dan facebook orang dewasa kita dapat tengok perbezaan nya.

Satu perbezaan ketara,dari segi gambar.

Tapi tak ketara sangat,sebab ada je orang dewasa letak gambar kartun kan?

Nak tahu macam mana detect akaun facebook budak-budak?

Macam ni,
Tekan Facebook.com,kehkehkeh.

Lu kalau jumpa nama facebook yang kebudak-budakan macam Ayid Boboiboy ke,Anon Muscleman ke,Aminah Dorayaki ke,Donna Hagemaru ke,tu semua budak budak punya facebook.

Tak pun nama pelik pelik yang entah dari mana mereka belajar gua pun tak tahu.Syllabus sekolah pun takde ngajar bahasa bombastik seperti Hafiz Tingtong,Joe Jambul,Budak Kacir,Budak Motor,Mat Gendol,Honey Pixie ke.

Tu jugak merupakan facebook remaja yang baru nak naik.Dah dewasa nanti mesti tukar kepada nama sebenar.

Tapi lain la kalau blogger,ada yang nama sama dengan blog nya macam gua.Facebook gua Sembang Kemas,memandangkan orang dah mula kenal blog sembangkemas,so gua rasa kalau gua tukar nama,itu adalah satu langkah menuju ke gaung.Boleh menjatuhkan saham dan earning.Kan?HAHA

Jadi nak detect facebook budak-budak senang je kan?tak susah pun,tengok atas nama yang diguna.

Senang je kan?

Selalunya budak yang baru naik ni kencing pun tak basuh lagi,ada hati nak berfacebook dan mengorat anak dara orang.Celaka punya sifat.

ChaloBete.

7 comments

Dzarief Zuhdi said...

Gua punya nama sifat org dewasa, pic gambar kamen rider.. camner tuh?? kategori per plak SK??haha

jiwa katun der..~~

Unknown said...

cis cibai punya budak2 gi kacau anak dara orang. memang kacau line betul.

Flower Detox Tea said...

dak kecik lg pandai main FB dr org dewasa...

apelyna said...

anon muscleman. .takleh bla la siud. hahahahaha

Ahmad Tajul said...

kah..kah..kah.. gua search nama tue.. mmg ader budak2 pkai daaa..

Akim Iqbal said...

hahahaha, kau cuba la dulu mana tahu kau jadi femes ? :D

shahidakharudin said...

tapi kalau aku letak nama shahida, orang tak kenal aku pulak T___T

Powered by Blogger.