Header Ads


Tanggal 23 Mei

Harini...23 Mei,lu ingat lagi tak time mula-mula masuk matrikulasi dulu?

Tapi harini,untuk budak-budak lepasan SPM diorang sudah mula melangkahkan kaki ke matrikulasi,tak kisah matrik mana lu dapat,lu tetap akan berdepan dengan masalah yang sama,iaitu makcik KARIPAP.

kah kah kah.

Lu ado adek?Adek lu masuk matrik?Pesan kat dia,beli la karipap banyak-banyak,baru boleh study lama sampai pagi.

Tapi lain cerita kat matrik gua dulu,matrik melaka,oversea punya matrik,tak caya?

Gua gelar matrik gua,matrik london.Disebabkan nama kampung yang agak unik,Londang,dalam area Masjid Tanah.
Gua masuk matrik melaka sebagai budak Program Dua Tahun,actually,bukan gua bodoh,sebenarnya gua inginkan keseronokan.
Gua tahu,yang budak PDT ni semua kelas takdela teruk sangat macam PST,serius.

Gua dapat second-intake PST,tapi gua tolak tepi,tak main la second-intake,bak kata budak cina bilik gua dulu.Kerek.

Di matrik melaka,lu takkan berdepan dengan makcik KARIPAP.Kenapa?
Lu hanya akan berdepan dengan makcik DONUT je.Kah kah kah.

Makcik jual DUNKINDONUT.

Tapi jangan beli,sebab itu semua rekaan gua dan membe-membe gua.

Lu akan berdepan dengan masalah OrangSebelah,di mana-mana matrikulasi,tak kisah,Utara ke Selatan ke Timur ke Barat ke..semua sama,OrangSebelah ada di mana-mana.

Lu jugak akan berdepan dengan OrangNinja,modus operandi beliau adalah,dapatkan coli satu lori.
Ntah apa dia nak buat,gua heran.
Mungkin masuk ke blok wanita semata-mata ingin mencuci mata,wadefaker.

Tak pun sekadar main cuit-cuit dengan awek orang.

Masalah yang paling besar kat matrikulasi,maksiat dan aksi di ranjang berlaku di tandas.Macam dah takde tempat lain,baik lu pikir sebelum nak buat,mana tahu,tengah-tengah nak klimaks tu lu kena tangkap,tak ke malu depan pakguard.Pergh!

Bayangkan KC.....

Sebab tu ramai kes buang anak,dan juga kes bunuh diri di matrikulasi.Budak baru masuk pula akan terbawa-bawa kisah orang bunuh diri,mungkin berhantu.Gua hairan,apa nak takut?Orang mati takkan menganggu manusia biasa,yang kacau lu tu setan dan iblis laknatullah.

So,kepada adik-adik yang baru nak belajar gosok baju sendiri,good luck.

Semoga berseronok di Matrikulasi,time ni la orang tengah nak cari membe yang jauh-jauh.

adios

p/s:gua dulu sorang je,boleh je survive?


1 comment

K said...

hahaha. gua tak tahu,tak sempat nak masuk matrik.

huhu,sedih :(

Powered by Blogger.