Header Ads


Macam Mana Mau Kasi Besar yang TuTuTu?

"Ayu,macam mana kau kasi kecik yang tu tu ye?" tanya Mila pada Ayu.
"Eh kau pun nak jugak ke?Orang lain semua pakat kasi besar,kau pulak nak kecik-kecik." jawab Ayu.
"Ala,ajarla camna ye nak kasi kecik,sebab laki aku suka standard-standard je." tanya Mila lagi.
"Meh sini aku ceritakan sikit la kat ko...sok sek sok sek sok sek.." bisik Ayu.

"Owh macam tu rupenye nak kasi kecik ye?" tanya Mila.
"Aah try la nanti kat rumah,tapi bila buat benda nih jangan tunjuk depan suami ye..." pesan Ayu.

Ape benda yang diorang bincangkan sebenarnya?
Hah,nampak permainan tu,nak tau tak ape sebenarnya yang Mila mahukan?

Mila sebenarnya mahukan,badan yang kecil dan ramping.

Dan tadi Mila ada tanya gua,macam mana nak kasi berat badan turun?
Memandangkan berat gua minggu nih turun mendadak,dari 85kg ke 76kg,gua nak cerita la sikit macam mana boleh turun ini macam..

Sebenarnya,berat gua turun,tapi badan gua tetap macam tuh jugak,juga ada rasa sedikit kurus dan gua pegi ukur BMI gua,sikit lagi boleh dapat ideal weight dah.

Nak tahu macam mana gua boleh beraksi sampai macam tuh sekali?
Memandangkan minggu ni minggu exam,mesti jiwa tertekan,badan pun lesu,dan sakit-sakit tuh perkara biasa.
Minggu lepas gua terkena sakit tak sedap badan,dan kesempatan itu gua gunakan dengan meminum sup sebagai makan malam gua,itu pun gua order sup cendawan sama itu nasi putih.

Maybe disebabkan itu berat gua boleh turun mendadak,tapi gua rasa takde la turun terus 9kg tuh,mesti turun level by level kan?

Diet tengah hari gua...diet?gua tak diet pun,makan tengah hari gua macam biasa,tibai nasi penuh pinggan.
Lauk bertindih dan lauk tersorok pun ada.Karma.

Disertai sekali dengan senaman la,memandangkan bola kat tempat gua dah kena tibai,gua dah bertukar profession,gua jadi Federer dah sekarang.Ada orang cakap gua nih orang yang tak aktif bersukan,gua just tak aktif kelab,tapi sukan gua tiap petang main futsal.

So,jika anda mahukan badan yang lebih kecil dan ramping,tak perlu amalkan diet 'tidak makan nasi',itu semua tahyul.Seriously.
Amalkan cara pemakanan macam gua,sampai sekarang gua amalkan makan malam gua dengan menu sup cendawan,nasi putih.
 Ini kira gua nak bagi tips la.ok?

P/s:Cuti 4 Bulan nih gua nak menternak lemak banyak-banyak,gerenti.

6 comments

Mama Ta said...

perghhh..tip diet la weyhhh..hahah

Sembang Kemas said...

haha,tips diet cara sembangkemas.

gerenti berhasil.haha

Anonymous said...

HAH!


DIET RUPANYA!

Sembang Kemas said...

diet lah,ingat ape?

kah3..

Izyan Balqis said...

eceh~~ entry psal diet...siyes! aku xske diet2~ sllunye aku bedal mkn apa je dpan mta aku~~

Sembang Kemas said...

ala ko nak diet ape,dah keding macam tu.haha.dah ok la tuh

Powered by Blogger.