Header Ads


Atasi Masalah Account Fake di Facebook

hiasan semata-mata
Masalah yang melanda budak-budak yang berfacebook zaman ni,fakers,fukers.Yea fakers yang fukers awesome.Tapi tak semua orang account dia di'fake'kan.Cuma sesetengah account je,bergantung kepada peminat tersebut.Terutama awek bermuka cun meletop tip top.

Tapi lu semua tak boleh nak salahkan dia,dia minat lu,so dia copy gamba lu,and buat fake account.Lu nak marah?Tak guna marah,takde effect pun,psikologi effect?Tak terasa sangat.
Dan kadang-kadang ada la jugak si fukers yang buat blog bertajuk Awek Cun Malaysia.
Modus operandi diorang,curi sebanyak-banyaknya gamba awek cun.Letak kat blog,tayang satu dunia.
Sindiket ape ni gua nak gelar?

Tapi kadang-kadang ade jugak awek yang tak cun kat dalam tu,maybe taste dia macam tu kot.Low taste.
Gua high taste,jangan nak pertikaikan.

So lu semua taknak account lu difake-kan.Ini gua nak bagi cara-cara supaya lu takyah risau pasal gamba lu.

1. Lu private la gamba lu,kalau taknak orang curi.Ada paham?
2. Takyah upload gamba lu,gamba kartun jadi profile pic kan bagus.Tak perlu tayang muka mulut itik.
3. Takyah buat account facebook,kan senang.

Sebenarnya gua nak perli,tak perasan ke?

Kalau gua tulis isu ni kat ApekMelayu,konfem gua tibai kaw2,kasi nangis sama lu semua.

p/s:tengok gambar sape tu?kan senang-senang je gua curi.Mana ada copyright pun.

15 comments

Hatred24 said...

'kalau tak suka tgk, jgn la tgk..'

ayat biasa yg di ucapkan oleh awek2 cun

Sophie Al-Yahya said...

sokong!!!

kalau tak suka di fake-accountkan jangan diletak gambar bajet cun banyak2 dan approve kawan sampa ribu riban padahal tak kenal pun. ye dak?

Sembang Kemas said...

gua dapat idea ni selepas ada salah sorang blogger komen kat ApekMelayu,
dia kata,letak gamba tepek muka,pastu ada stalker,mula la bising-bising.

macam tula ayat dia.

dunia IT memang macam tu.

mardhiah ismail (: said...

hahaha betul tu !

Anonymous said...

dah tabiat insan suka dipuji dan dibanggakan...

IftiMonstaa said...

aku tak terasa. haha sudah sedar diri semua2 ni tak kemana punn. tumblr is my sweet heart <3

Sembang Kemas said...

haha,tumblr je yang bagus.

Dah private gamba ko?nanti aku curi baru tahu.kah3

Alif Haris said...

HaHa .. kalau da letak pic kt fb tu mksudnya nak aqiqah gambar tu la .. nama pon fb social network ..

Bercakapdengankaki (BDK) said...

3-3 cara anda mmg best giler!hahahahaa.nais~ no 2 paling best

http://bloknoktah.blogspot.com/2011/05/kasihannya-akube-pun-tak-tahu-apa-benda.html

Farah Dafri said...

Perli? apasal tak berapa nak terasa? haha

Sembang Kemas said...

farah:haha,ko tak terasa sebab ko tak melenting bile ada orang stalk pic ko kan?

aku buat entry nih untuk orang yang slalu melenting kena fake kena stalk,haha

Farah Dafri said...

Haha agaklah . As long tak buat benda tk snonoh dekat pic aku, lantak pi lah. lagipun ptutnya dari awal kena aware dengan bnda ni . pndai2 tggung risiko

Sembang Kemas said...

haha,pandai2 tanggung,tapi kite tak tahu ape orang buat dengan gamba kite,jangan dia pegi print bawak g bomoh sudah.haha

Farah Dafri said...

Haha tu pasal jangn bgi gmbr penuh sgt. bahayoo

Sembang Kemas said...

haha,alah kalau aku curi gamba ko ape aku nak buat kan?

sekadar cuci mata,kat blog pun boleh.haha

Powered by Blogger.