Header Ads


Soalan lazim kepada Blogger sekalian.

baru-baru nih gua di interview..ececece bajet superstar..okay.abaikan statement gua tuh.
gua diinterview oleh beberapa orang yang ingin bertanyakan tentang blogging nih.
masa mula-mula dengar soalan nih,gua pun terkejut.
bertubi-tubi soalan tepat ke muka gua.tapi bak kata LensaRosak,jangan amik hati sangat kalau orang bertanyakan pasal blog.nanti tak pasal2 touching sebab alam maya ni kan?

soala-soalannya ialah.

  • Tak bosan ke dengan blogging?
lu rasa bosan ke blogging?gua rasa dengan blogging la masa gua telah mampat dengan benda-benda berfaedah.sebab ape berfaedah?
sebab,bile gua da start jadi blogger,mula la gua terkejar-kejar mencari senaskah buku untuk mencari idea.
bosan tak?tak bosan la,bile da membaca,mulala terpikir ayat-ayat puitis untuk diterbitkan kat blog-blog walaupun ayat gua takdela sepuitis ayat blogger-blogger power macam pipiyapong kan?
  • Ape ko dapat dengan blogging?
ape yang gua dapat time blogging?yelah seperti statement kat atas,bile gua dah start membaca,ape yang gua dapat?ilmu la beb,ilmu pasal kesihatan,kadang-kadang baca blog orang laen yang menyampaikan berita macam kat RTM dengan suara garau,berfaedah kan?hidup kat Universiti ni kira dah macam terkeluar dari kelompok "penonton setia televisyen",so dengan blogging jugak gua dapat tengok berita,bukan tengok tapi baca.susah-susah bukak berita harian online pun ok ape.
  • Ape ko akan buat jika ko bukan seorang blogger?
lu rasa ape gua buat jika gua bukan seorang blogger?gua akan menjadi gamer 24/7.kirenye berblogging dapat menjauhkan diri gua dari kelompok itu,walaupun hanya dengan 0.01%.kirenye gua dapatla jugak informasi dari gua main game 24/7 tak dapat ape-ape kan?lu ingat kalau gua bukan blogger gua akan membaca buku-buku ilmiah ke?gua akan study ke?macam biasala,study time Test dan time Exam sahaja.full stop.
  • Alah bukan banyak sangat pun duit ko dapat bile berblog.
persoalan di atas menerangkan bahawa dengan berblog gua bole cari duit walaupun sedikit,sekadar main permainan "menabung" yang entah bile akan penuh,kire ok lah tu.
chop nak tanya,bile maen game,maen poker kat fesbuk,maen fesbuk boleh dapat income tak?
tak kan?
kirenye gua boleh la jugak cari makan bile berblog nih,walaupun entah bile nak capai tinggi-tinggi,gua tak heran,sekadar buat duit simpanan kan berbaloi,lagi berbaloi dari gua comment-comment kat fesbuk dan update status gua kat fesbuk,lebih baik update blog.

selalunya soalan ini akan ditanya oleh membe-membe kite yang selalu tengok kite asyik update-update-update tak abes-abes.
kepada blogger sekalian,walaupun anda ditanya soalan yang PANAS,jangan la ambik hati,sebab ni semua dunia alam maya,kite hanya mengekspresikan emosi kite ke jalan lain.kan?

p/s:alah APU,kalau ko tak de blog ke ade blog ke result SPM same jugak.!

No comments

Powered by Blogger.