Header Ads


Tips Diet

asyik-asyik cerita pasal ini pasal itu,kali nih gua nak bagi tips diet untuk luorang semua,tips diet?
gua diet ke?bukan gua,gua jus nak ketatkan badan je..kurus?gua rase tak perlu,sebab gua da ok da rasenye,cuma perlu tampal 6packs kat badan.
terus ke topik kite kali nih,tips untuk diet..sape gemuk?rase nak kurus?takleh la sampai nak g bedah lemak bagai semua.
juz kena exercise.


  • minum air masak banyak-banyak sampai muntah.
minum air banyak-banyak,sebelum dan selepas exercise.minum air masak,bukan air menggelegak.
kalau tak suka air masak la kan,anda bole minum jus mango ke citrus ke...sebab jus semua bagai takde kalori.

  • berfikir makanan tambahan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran la..
xde sayur?beli benih kat pasar pastu lu tanam kat blakang umah.takde tembikai?tanam la jugak kat umah.bole?
jangan fikir tak nak makan itu tak nak makan ini,tapi tukar dengan makanan yang laen,buah dan sayur,gua da cakap k?

  • makan bile lapar
yang ni agak0agak la ye..jangan maen sebat je...bile btul2 lapar baru makan,and benti sebelum kenyang,sebab tu la Nabi pun benti makan sebelum kenyang,nanti takleh workout.kan?barula slim perut tuh..

  • makan sebelum tidur
janganla makan benda berat2 before masuk tidur tuh.jangan la makan jajan sambil tengok tv.kalau la bosan masa tengok tv,buat teh zero kalori..tak tahu?tanya kedai..sebab gua pun tak penah beli menatam tuh.

  • enjoy dengan makanan kegemaran anda
enjoy?jangan la enjoy sangat sampai makan dua pinggan,makan perlahan2 dan nikmati nya,sebab kalau tak enjoy makanan kegemaran anda,boleh mendatangkan kenaikan berat badan.camne tuh?
yela makan laju-laju,5minit da licin,apekejadah??yela mentang2 sedap,fav food kan?

  • makanan ringan penting
ni bukan jajan la,makan makanan yang kalori rendah.orang cakap makan sikit-sikit je..kalau anda biarkan perut anda berlapar pada siang hari,maka malamnya gua rase jika anda makan makanan kalori tinggi akan sebabkan berat anda naik dengan extreme.caya tak?

  • dalam setiap makan perlu ade protein
makan makanan berprotein,bukan saja kenyang tapi xdela ngantuk kan?lagi bagus dari karbohidrat.sebab protein ni senjata rahsia untuk kawal berat badan.ye ke?
kan bile makan protein anda bole boost up muscle semua dan membantu dalam pembakaran lemak..kan?

  • makan pedas-pedas
sape tak suka makan pedas?sedap ape pedas layan kot,bole tambahkan kepuasan ketika makan,so anda takkan banyak2 kan?

  • exercise la lagi penting!

last but not least,exercise...kan?bile dah diet semua mestila kena exercise,nak exercise perlula makan,jangan la diet dengan tidak makan ok?
nanti jatuh sakit gua tak kisah..kah3
jangan bencikan senaman,kalau buat yoga pun kire ok la...tapi biar la berpeluh.baru sihat ye tak?

p/s:sebenornye APU tuh buat diet untuk diri sendiri..tuh

No comments

Powered by Blogger.