Header Ads


Senior Alam Maya tak sama Senior Alam Realiti

ok.kali ni gua nak kutuk orang boleh?
xpe2,gua kutuk,gua xmention name orang punya,bukan kutuk,nak bagi sedikit nasihat,ops~jangan ade yang terase ok.........

kadang-kadang,alam maya a.k.a dunia blogger nih,ade senior dan junior nye,junior nih budak2 yang baru buat blog la,tak kisah la dia tuh berumur 85 tahun pun tetap digelar junior..kenapa ek?
padahal orang tuh dah tua,pastu konon2 nye,si senior nih yang berlagak(hope takde blogger otai yang berlagak),memaki hamun makcik a.k.a nenek yang masih hijau di alam blogger..kononnya makcik tu tak hormat blogger otai,sedangkan..hormati orang tua..sayangi yang muda..
terbalik..

so,tak kisahla orang tuh masih baru dalam dunia blog ke,dah lame ke..jangan sampai terbawa2 kat dunia sebenar ok.
gua penah kena sekali,sedangkan blogger otai tersebut baru berumur 18 tahun,yela,maybe da senior bab2 blog,dah taw SEMUA bab blog,yela lu menang.
gua terdiam jela,nak melawan kang dianggap biadap terhadap senior =.="
yela,gua taw gua tua,dah nak mampos.kan?

macam tuh punya orang pun ade ke?
so gua nak bagi nasihat kat adik2,kakak2,abang2,nenek2,tak kisah la lu orang da lame buat blog ke,baru lagi ke..jangan sampai tak hormat yang tua ye...
kalau anda sedemikian,anda sudah cukup hebat dan sudah boleh pergi MAMPOS.waka!
kucing pun kena hormat ye...~

No comments

Powered by Blogger.