Header Ads


Ketagihan Facebook


entry for last day of March,diberi tajuk ketagih..ketagih?
anda ketagih tak?pasal pa ketagih?
ini bukan pasal ketagih dadah mahupun ketagih dadih..
atau ketagih rokok..tapi ketagih facebook,yang aku peliknye..macam mana bole ketagih facebook?
hangpa semua isap facebook ke?
keh3..bongok soalan gua kan?
macam tuan dia,sama bijak sama bongok..

facebook,laman web sosial yang diguna pakai oleh setiap warganegara yang digelar remaja.
semua remaja ade facebook kan?
budak 13 tahun ade facebook,adik aku umur 8tahun pun ade facebook..
tapi adik aku tak ketagih cam lu orang semua..pasal pa?
pasal adek aku geti maen Feeding Frenzy je..haha..

berbalik kepada tajuk,pendapat gua la,lu orang ketagih facebook sebab:
  • nak mesej dengan makwe/pakwe lama
benda nih jadi kalau mereka yang bergelar single,mula la mencari pakwe/makwe lama,konon2nya mahu bercouple semula,adakah ini semua akan terjadi?
mungkin sekadar mesej kosong saje,sekadar borak nak sedapkan otak,kosongkan minda dan release-kan tension.yang tu bole la.
  • sekadar mengupdate status
ini kerja orang gila,tiap minit tiap saat tiap detik,update status..walaoweh,hebat,cerita pergi makan,cerita jumpa makwe lama,cerita minum kopi dalam bilik,cerita jatuh basikal...semuanya semata-mata nak dapatkan simpati dan belas ihsan dari kawan-kawan se-facebook.kan?
  • sekadar bermain zynga poker
ini kalau da xde keje lain,mula la start maen poker,sampaikan penuh McD.semua pakat maen poker.
sedangkan warung kat kampung gua tuh ade wifi,semua datang pakat bawak laptop/notebook.
untuk ape?
untuk bermain poker.
naseb baek bukan judi betol.
  • sekadar mengisi masa lapang
masa lapang?yang gua tengok bukan setengah jam dok bukak facebook,tapi berjam-jam.masa lapang ke tuh?
haha..hebat anda,duduk depan laptop berjam-jam mata sakit tak?duduk sekadar tengok gamba kenangan lama sampai 5 jam?adoi..
p/s:alah,ko pun same APU,duduk berblog 24jam xpe pulak!
  • stalker awek-awek cun.
ini tak laen tak bukan kerja mencari dosa kering,kalau duduk mencongok 24jam depan laptop tengok gamba awek terdedah sana terdedah sini,ape lu dapat?bukan dapat pahala pun.p buat sembahyang sunat 24 jam lagi cool!
p/s:alah APU,ko pun same,asyik2 stalker awek jugak.

moral of the story,ececece speaking malay nampak..
jangan la anda semua ketagih facebook sangat,sampaikan lupa solat...sampaikan lupe anak bini,sampai bercerai barai.kah3
soalan last gua,apsal lu orang tak ketagih twitter???

1 comment

Izyan Balqis said...

twitter mcm blog je aku rse~~ ada folo2....facebook sume org suke gne~~ sppu aku yang tak skolah pn da ad fb

Powered by Blogger.