Header Ads


Kenapa?kenapa?why?why?

kenapa sabariah?kenapa?kenapa engkau tinggalkan aku sabariah.
aku taw muka ku tidak seperti muka mu,kite bukan kembar sabariah,tetapi takkan sebab itu kau tinggalkan aku sabariah.kenapa sabariah?kenapaaaa!!!!
*sambil mendendangkan laju buai laju-laju.

waka..cerita kat atas tak de kena mengena dengan life gua ye..saje sebagai introduksion.
entry kali ini,gua nak cerita,kenapa?kenape ape?
kenapa gua memberi nama blog gua SEMBANG KEMAS.
mulanya name blog gua adalah, Pelajar Perantauan,bajet macam blaja oversea,padahal gua hanya belajar over the river sahaja..kirenye gua start berblog time November 2009,dah lame da,tapi time tuh gua memang sangat2 aktif macam pemalas yang aktif..paham ke dak?mean gua tak aktif. gua time tuh hanya menceritakan sedikit cerita pasal gua,dan time tuh gua punya profil adalah anonymous,gua tidak menayangkan tubuh body gua yang gebu dekat blog gua.time tu jugak gua tidak mengenal siapa itu nuffnang,dan mereka tidak dapat menerima gua sebagai keluarga nya masa itu,sedih sedih,sebab Sabariah anak kepada pakcik nuffnang sudah meninggalkan gua.
tu sebab gua tak join.

menjelang August 2010..baru gua start aktif,mula2 gua kayuh pelahan,time inilah nama blog gua telah diberi penjenamaan semula,telah bertukar menjadi SEMBANG KEMAS.anda boleh tengok entry permulaan gua,nak tau kenapa Sembang Kemas?sebab...membe gua si LEBAT yang telah memberi sedikit sebanyak idea untuk nama tersebut.so,gua guna lah nama itu dari August 2010 sampai la ni.
tetapi jika anda mempunyai deria ke-6,gerenti anda perasan yang URL gua adalah sembangkemass.blogspot bukan sembangkemas.blogspot iye tak?
nak taw kenapa?kenapa begitu?
sebab,gua dah lupa yang gua ada blog Pelajar Perantauan tersebut,time tuh ade la sikit follower,
so,masa time nyanyuk itula,gua telah membuat satu blog Sembang Kemas dengan URL sembangkemas.blogspot tersebut.lepas dah siap baru gua teringat,demn.
so,gua telah mendelete akaun yang satu S itu.dan gua menyesal tak sudah,macam orang kehilangan kucing tersayang.ye dak?

now setelah menjalani kehidupan blogger aktif selama 7 bulan,baru lah gua dapat meningkatkan lagi prestasi blog gua,gua rase blog gua tak berinovatif langsung kan?haha.peduli ape.
pakcik nuffnang pulak sudah sudi menerima kedatangan gua dalam keluarga mereka,tapi gua bukan dengan Sabariah,tetapi anak pakcik nuffnang diberi name Noris.so,kami hidup bahagia di bawah bumbung pakcik nuffnang.kirenye,nanti dia boleh support duit untuk mas kawen kami.hahaha,waka!
dak juga kejadian traffic jam juga berlaku di blog gua,kalau dulu,gua takde tanda aras untuk ukur traffic sebanyak mane tah,tapi gua rase,dulu gua guna jalan kampung,x jamm,sekarang dah upgrade jadi highway,tapi kereta paling average pun dalam 100 bijik kereta je,ok la tuh.jalan highway gua bukan femes pun kan.


okla,gua taw luorang letih baca panjang-panjang kan?gua pun letih tulis panjang-panjang,perah otak supaya otak gua tak tepu.perah supaya gua tak jadi kaku.
adios!
p/s: jika anda teringin menjadikan highway gua as highway luorang selamanya,dipersilakan.peace. =)

No comments

Powered by Blogger.