Header Ads


Sebelum dan Selepas

wakakakak..
gua nak cerita la kat lu,semenjak 4 ari gua xtulis entry,macam2 dalam otak gua ni,
bergelige otak gua,sebab dia pusing2,bergolek2 idea,
macam2 gua nak cite la.
tuk entry ni,gua nak ajukan persoalan dan perjawaban.
antara si misteri dan encik fazilah kam-to-me.
lambattttttt.......!!!

ok la,gua xnak panjangkan cerita,lu bosan plak nanti,
kan?

persoalan:
sebab ape orang yang da kawin suka g disko,kalah orang bujang.
jawaban:
klu duduk umah,nanti bini bosan tengok kite je,bak kata pepatah sayangkan bini tinggal tinggalkan.

sayangkan anak tangan2 kan guna parang!

persoalan:
apsal lepas kawin si laki xjalan rapat2 macam masa sebelum kawen dlu?
jawaban:
panas kan klu jalan terhimpit2,maklumlah,dua2 da bahagia,badan pun besa cepat panas.

cepat panas,macam polar bear duduk afrika.

persoalan:
apsal orang yang da kawen ni bile kat luar rumah peramah,bile berduaan dalam umah senyap?kaku?
jawaban:
sebab orang laki ni terpukau bile tengok bini dalam umah,tu yang terkaku,kalau silap cakap kang terperangkap plak.

sekali terlepas name zura,bang sape plak zura tu!!xke kena parang nanti.

persoalan:
apsal bila da kawen,ade yang kena queen control.
jawaban:
itulah namanya,sayang bini,taat setia pada bini.

yang ni gua stuju!

persoalan:
apsal orang yang da ada bini,nak kawen lagi?
jawaban:
si laki tu berniat nak jadi pemimpin,mula2 belaja memimpin isteri,pasni pimpin negara plak.

lepas da kawen,pimpin plak mereka semua ke warung,ajar maen dam aji ye.

persoalan:
manakah antara perkahwinan yang baik,cinta sama cinta,pilihan keluarga,atau tangkap basah?
jawaban:
semua xbaek,yang baeknya,memBUJANG.

baek bujang dari kena tangkap basah.

persoalan:
ni soklan last encik ye,kenapa bila da kawen bini malas nak jaga badan?
jawaban:
sebab si pompuan xboleh kawen empat!kah3

pompuan quota dia 1 je,mane bole banyak laki kan.kah3




begitulah dialog di antara si misteri dan encik fazilah kam-to-me.
kadang2 btul gak ape yang diorang cakap,kah3.
xpe2 amik buat pekasam ok.

2 comments

Anonymous said...

Hahahahahha! Kam to me!

Sembang Kemas said...

dialog dengan jin nih..hahaa

Powered by Blogger.