Header Ads


Kisah Benar | Waiter Terlampau

ini adalah kisah benar kehidupan gua..sadis
tak lame dulu,gua ngan membe gua pernah bercadang tuk menjadi waiter di hotel. sebenarnya,gua xagak benda ni jadi kat gua. so,benda da lepas,kita jadikan pengajaran. gua terima seadanya. mula2,gua ngan membe gua call akak hotel tuh,cakap kami nak datang keje. pastu agak2 naek teksi sampai la kami kul9 malam. sampai2 jew akak tu suh letak la segala beg2 di lobi hotel tu. mula2 gua da cuak,gua tengok ramai mak2 datin.apsal ni,gua nak kena jual ke? gua kena jadi gigolo ke? pergh.gua agak mereng time tuh. sebenarnya,gua bukan g hotel.tapi pegi umah orang wat katering.keje part time ja. before sampai tuh,gua terpikir,swimming pool,cewek2 cantik,bilik mewah. mak2 datin tuh sebenarnya makcik2 katering. sampai2 je,xde langsung ice breaking,kalau bole nak gak knal2 ngan makcik2 tersebut. terus buat keje,gaul ayam,goreng ayam,potong nenas,potong timun,potong bawang,kupas bawang. segala hal la kami buat. ekceli gua ingatkan tido hotel.last-last,akak tu cakap. "ok kamu semua boleh bentang kotak tu and tido kat bawah tu". beb,tido bawah garaj je beb. seb bek gua da bese tido merata2 nih. port gua tido,sebela motor. motor LC. bukan awek. keje gua ngan geng2 gua sebenanya la,jadi waiter,tapi tah camna leh jadi caterer terlampau. esoknya,gua ngan geng2 gua bajet jamuan tuh kat hotel la. cup2,gua tengok,alah dean makan je. dah la di suruh nye kitorang ni pakai baju kemeja,tali leher,vest,seluar slack.kasut kulit. tap2 kitorang pakai camtu,kena bwat keje cam buruh. ape kes. baek pakai t-shirt tanpa kolar,kolar xde sebab da koyak. baek pakai baju buruk. bukan pe. dah la pakai camtu,kena angkat ais kat bahu,bayangkan~~sungguh tampan di situ. bak indon salah company. tapi gua puas hati gak,sebab dapat makan satay bercucuk2 mulut gua. sekali ngap 5 batang. cun. selesai je keje.membe gua pegi la deal gaji. mula2 diorang nak kasi rm50 jew. tapi bila dipikir balik,xberbaloi. xmacam kamdar.memang x berbaloi. membe gua deal2 la sampai up ckit gaji tuh. bukan pe,letih...xcaye korang try jadi gigolo,letih taw~~haha..
last2 dapat gak rm60 jeeeeeee.

4 comments

Izyan Balqis said...

aku simpati dengan ko~~ aku penah camtu..sebulan! sampai demam! tapi gaji ciput!

Sembang Kemas said...

IQ:sebulan?biar btoi,naseb baek ak 3 hari jew.tapi ak ok lagi kot,sebab makan kaw2 punye,haha

faiz said...

mmg ciput kerje camni..dulu aku camtu gak dpt 50 je...

Sembang Kemas said...

smua ade pengalaman bekerja,kalau sejam rm50 syok!haha

Powered by Blogger.